kulmedgimp

Alla inlägg den 23 oktober 2015

Av Yvonne Johansson - 23 oktober 2015 17:14

Hej! Hoppas allt är bra. Jag har inte gjort några nya instruktioner än, men jag har tränat lite på en.

 

 

Jag tänkte visa hur man gör ett kort som öppnar sig nästa gång, i alla fall ett animerat kort, sedan får ni bestämma själva vilken färg eller mönster det ska ha.

 

För att göra den här animationen så får ni nu börja träna ordentligt på att flytta lager och att sammanfoga dem mm, för det blir väldigt mycket lager jobb. Om ni följt med från början i bloggen så ska ni kunna nu redigera lagerattributer och jobba med lager. En penna och ett papper är också bra att ha att kladda på, så man inte glömmer bort vilket lager man håller på att jobba med. Det kommer bli lika jobbigt för mig att göra instruktionsbilderna och samtidigt hålla koll på vad jag gör, för jag har inte gjort den här animationen så många ggr.

 

Just nu är jag väldigt torr i ögonen och är lite halvkrasslig, men så fort jag känner mig bättre, så ska jag plita ihop instruktionsbilderna. Jag får ta hjälp av Vickes instruktions bilder, så ska det nog gå vägen.

 

Så länge får ni ha riktigt fin helg på er.

 

Ovido - Quiz & Flashcards