kulmedgimp

Alla inlägg den 13 oktober 2015

Av Yvonne Johansson - 13 oktober 2015 16:09

Hejsan!

 

Här kommer ett kort inlägg om hur man delar en animation på facebook, för nu kan man det.

 

 

 

Tex. om jag vill dela den här animationen, så måste jag ladda upp den i en blogg eller på en hemsida först. Bloggen eller hemsidan får inte vara spärrad, så man kan kopiera länkadressen på animationen. Det gör man genom att högerklicka på animationen och sedan klicka på "kopiera länkadress". Gå sedan till din facebook sida och klistra in det på din status. Om inte facebook strular, vilket den gör ibland, så ska din animation dyka upp när du sparar status.

 

Animationen har jag gjort med hjälp av Iwarp, penslar och glittermönster. Om ni letar bland inläggen till höger i bloggen så ska ni hitta info om hur man gör. Jag har nog inte visat hur man gör ögonen, men det är enkelt att göra dom. Man laddar upp en bild som man vill jobba med. Tar bort pupillen genom att måla över pupillen, men först kollar man hur stora dom är och väljer en pensel i samma storlek. När man tagit bort pupillen så klickar man på ikonen under lagren som ser ut som en tv ruta. Då får du en dublett eller flera beroende på hur många ggr. man klickar. När du gjort några dubletter så kan du klicka in en ny pupill i ett öga på en bild, i ett lager, och sedan sätta pupillen någon annanstan i ögat på nästa lager. Jag har visat hur man gör en animation där en häst galopperar. Det är något liknande. Man flyttar hästen framåt bit för bit, i varje lager. Om ni inte förstår så kan jag visa det i ett inlägg lite längre fram.

 

Jag har inte gjort några nya instruktioner än till en ny animaton. Men ha lite tålamod som ska jag försöka se vad jag kan hitta på.

 

Ha det så gott så länge.

Ovido - Quiz & Flashcards