kulmedgimp

Direktlänk till inlägg 7 april 2016

Nu ska jag visa hur man gör kaffeskvalp.

Av Yvonne Johansson - 7 april 2016 15:48

Hejsan! 

 

Hoppas ni har haft nytta av mitt förra inlägg, och att det inte varit för krångligt att följa instruktioner via film.

 

Nu ska visa er en väldigt enkel animation.

 

 

 

Om ni inte har en bild på en kopp kaffe, så kan ni på den här sidan, om ni klickar på länken, ladda hem gratis bilder  https://pixabay.com/sv/ . Eller så kan ni ta en bild på en kopp med kaffe.

 

Då börjar vi. Gå upp till Arkiv och ladda upp en önskad bild.

 

 

 


Gör en dubblett och markera det översta lagret, se bilden nedan.

 

 

 

Klicka på det fria markeringsverktyget, och markera som jag gjort gjort i bilden nedan.


 


Klicka sedan på Filter,Förvräng och Tillämpa linsförvrängning. Se bilden nedan.

 

 

 

Välj sedan inställningarna som i bilden nedan. 

 

 

 

 

Nu är animationen klar, och för att se hur den blev, gå upp till Filter och animation och spela upp animaionen. Om du är nöjd, så glöm inte att optimera för Gif, innan du sparar ner animationen. Jag har visat det här förut, men om ni glömt så gå tillbaka i bloggen till någon gång i början av 2014 så hittar ni inlägget. Se vänster i bloggen.

 

Ha det så gott så länge så får vi se vad jag hittar på nästa gång.

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne Johansson - 1 december 2016 14:50

Hejsan på er.       Nu ska jag visa hur man gör en reflektion i Gimp. Obs! Om ni är nybörjare och inte haft med Gimp att göra förut. Gå till början i bloggen. Se till vänster i bloggen där ni ser årtalen. Klicka på 2014 och scrolla bakåt. J...

Av Yvonne Johansson - 18 oktober 2016 17:39


Hejsan!   För er som är nybörjare och alldrig haft med Gimp att göra förut, gå till början i bloggen och börja lära er Gimp från grunden. Jag startade bloggen 2014 och till vänster i bloggen så ser ni årtalen. Klicka på 2014 så slipper ni scrolla...

Av Yvonne Johansson - 14 maj 2016 16:44

Men jag har haft lite annat för mig. Vädret har varit underbart och så har jag fyllt år. Här kommer en filmsnutt jag gjort av bilderna jag tog ute vid Bobacken, mitt favoritställe där jag firade min födelsedag.         Hoppas ni gillade ...

Av Yvonne Johansson - 17 april 2016 18:03

Hejsan!   I det här inlägget tänkte jag visa kortfattat hur man ändrar färgen på håret. Om ni inte haft med Gimp att göra förut, börja från början i bloggen, eller leta bland inläggen till vänster.    Då börjar vi.   Öppna upp en bild du ...

Av Yvonne Johansson - 10 april 2016 12:01

Hejsan!   I det här inlägget tänkte jag visa hur man lätt ändrar ögonfärgen.          Dom här ögonen gjorde jag i går i bilden ovan, men jag ska visa på en bättre bild hur man ändrar färg.   Obs! Om du alldrig haft med Gimp förut ...

Presentation


Välkommen till min Kul med Gimp blogg.

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards