kulmedgimp

Alla inlägg den 27 januari 2014

Av Yvonne Johansson - 27 januari 2014 20:30

Hejsan!

 

I det här inlägget så visar jag hur ni gör om ni ångrar något ni gjort och vill backa, eller börja på ny kula. Jag har i tidigare inlägg berättat hur ni ska göra men för att ni ska hitta bättre i bloggen om ni undrar över något, så har jag skrivit ett inlägg om det. Sedan till vänster i bloggen så kan hitta vad ni söker bland mina tidigare inlägg.

 

Här kommer första bilden. I bilden nedan så har jag fyllt en ruta/bild med mönster men sedan ångrat mig. Då går klickar jag på Edit som finns intill File och Select och sedan på Undo mm. Om du vill backa ännu mer så fortsätter du att göra samma procedur.

 

 

 Om du vill börja om helt så klickar du på File och klickar på Close View (se bilden nedan) Programmet frågar först om du vill spara det du gjort, innan du stänger ner fönstret. Programmet stängs inte ner utan tar bara bort det du höll på med innan, och du kan börja på något annat, eller börja om helt.

 

 

 


Det får räcka för den här gången. Nästa gång tänkte jag visa hur man hanterar nya fönster/rutor som dyker upp när man jobbar i Gimp. När man håller å att klistra in bilder och gör animationer så har man flera fönster att bläddra emellan, och jag tänkte visa hur man på ett smidigt sätt håller koll på fönstren/rutorna som försvinner bakom varandra när man jobbar.

 

Ha det så gott så länge.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards