kulmedgimp

Alla inlägg under november 2014

Av Yvonne Johansson - 15 november 2014 17:31

Hejsan! nu var det ett tag sedan jag gjorde ett inlägg här. Jag tänkte visa den här gången lite snabbt hur man använder vändverktyget. Obs! Ni som är nybörjare och alldrig haft med Gimp att göra, bör börja från 1:a inlägget. Det blir bara mer och mer avancerade inlägg och då är det bra att ni blivit mer bekanta med Gimp. Om ni undrar över något så gå igenom inläggen först och se om ni hittar det ni undrar över. Till vänster i bloggen så hittar ni länkar till olika sidor där ni kan ladda hem program mm. ifrån, och så alla inlägg jag gjort.

 

Nu börjar vi. Ladda upp en bild från er dator som ni vill använda.

 

 

 

I verktygslådan sedan så klickar ni på ikonen med vändverktyget som jag ringat in med röd färg. Klicka sedan på bilden så vänder sig figuren åt andra hållet.

 

 

 

Svårare än så var det inte. I nåsta inlägg ska jag visa hur man vänder på en blivande pensel innan man sparar ner den som pensel. Jag har tidigare visat hur man gör olika penslar. Det är bara att scrolla ner några inlägg eller titta till vänster i bloggen hittar ni inläggen. Jag visar inte om igen hur man gör penslarna, utan bara hur man vänder dom.

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards